Guvernul face economii: Cheltuieli reduse cu 10%, plăți anulate pentru munca suplimentară

0
46 vizualizari

 

Mai multe decizii de limitare a cheltuielilor publice au fost adoptate în ședința de miercuri a Guvernului, a anunțat instituția, într-un comunicat.

Astfel, conform comunicatului dat publicităţii de Executiv, vor fi aplicate o serie de măsuri, printre care cele de mai jos.

* Ordonanţa de urgenţă aprobată miercuri include măsuri în ce priveşte restricţia de achiziţii de autoturisme, mobilier, aparatură birotică, având în vedere necesitatea de a  utiliza cât mai eficient  resursele  bugetare, precum şi necesitatea alocării fondurilor destinate investiţiilor pentru derularea obiectivelor de investiţii.

 

* Potrivit actului normativ, în anul 2018, ordonatorii de credite ai instituţiilor şi autorităţilor publice au obligaţia de a reduce cu 10% cheltuielile cu bunurile şi serviciile aferente întreţinerii şi funcţionării instituţiei. Sunt prevăzute unele excepţii, de exemplu, măsura nu se aplică pentru acţiunile şi activităţile specifice pregătirii şi exercitării Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene.

 

Munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru se va compensa numai cu timp liber corespunzător.  Prin excepţie, pentru activitatea desfăşurată de personalul militar, poliţiştii, funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalul civil din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, se acordă drepturile prevăzute de legislaţia în vigoare în luna iunie 2017.

 

Nivelul indemnizaţiilor acordate veteranilor şi văduvelor de război, persoanelor persecutate din motive politice şi etnice şi altor categorii de persoane, precum şi  a celor acordate membrilor unor academii sau urmaşilor se menţine la nivelul acordat în luna decembrie 2017.

 

* O altă măsură stabileşte suspendarea ocupării prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice, începând cu 1 ianuarie 2018, până la 31 decembrie 2018. Ordonatorii de credite pot aproba ocuparea unui procent de maximum 50% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data de 1 ianuarie 2018, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Mesaj
Nume

Verificare antispam *