Acasă » REGIONAL » Moldova » Avertisment dur pentru CFR SA. Oricând se poate întâmpla o tragedie pe căile ferate
nomad

Avertisment dur pentru CFR SA. Oricând se poate întâmpla o tragedie pe căile ferate

Oricând se poate produce o nouă deraiere pe Magistrala 900, București-Craiova-Timișoara, precum cea care a avut loc în noaptea de duminică spre luni la Drăgănești Olt, susțin liderii sindicali.

Din documente ale CFR SA reiese că anul trecut pe M 900 au fost introduse mai multe restricții decât au fost eliminate, potrivit Club Feroviar.

Dintre cele opt magistrale de cale ferată din România, la finele anului trecut pe M 900 erau cele mai multe restricții de viteză – 58 la număr, cu 10 mai multe decât la 1 ianuarie 2019.

restrictiiImagine: Club Feroviar

Asta pentru că, anul trecut, au fost eliminate 73 de restricții, dar au fost introduse alte 83. Restricțiile de viteză sunt impuse de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA în zonele unde sunt probleme cu linia, cu terasamentul, cu traversele, cu aparatele de cale, sau cu structura de rezistență a unui pod sau podeț de exemplu.

Este de notat faptul că dintr-o altă situație centralizată întocmită de CFR SA, pe Magistrala 900 au fost introduse șase restricții de viteză (RV) și în cele nici două luni care s-au scurs din acest an.

„Se poate întâmpla oricând o altă deraiere”

Liderii organizațiilor sindicale sunt îngrijorați de starea proastă a infrastructurii feroviare de pe Magistrala 900 și trag un semnal de alarmă.

„Se poate întâmpla oricând o altă deraiere. Dincolo de problemele serioase de la infrastructură, nimeni nu ține cont de limita de tonaj. Vagoanele nu sunt cântărite de nimeni, sunt încărcate ‘la ochi’. Ceea ce este îngrijorător este că tronsonul București-Craiova nu este pe niciun coridor european, drept pentru care nu se poate obține finanțare nerambursabilă în vederea modernizării lui”, a declarat pentru Club Feroviar Florin Dobrescu, președintele Federației Naționale Drum de Fier.

El a precizat că problemele la infrastructură sunt extrem de serioase – kilometri întregi de șină trebuie schimbați, pentru că este uzată în proporție de peste 90% și trenurile patinează, trebuie înlocuite traverse, aparate de cale etc.

„Au trecut mai bine de 40 de ani de la ultima refacție serioasă. Locul în care trebuie intervenit cu prioritate este viaductul Cârcea, pentru că dacă nu se va mai putea circula nici pe firul 1 nu se va mai asigura legătura între București și Timișoara, prin sudul țării”, a mai spus Florin Dobrescu.

Autorităţile au deschis o anchetă penală, în Olt, după accidentul feroviar de acum 3 zile, când mai multe vagoane de marfă au sărit de pe șine. Mai multe pe stirileprotv.ro

G&B beton

About Redactia

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Verificare antispam *

x

Vezi și

Primăria Pașcani a finalizat procedurile pentru dezinfecția scărilor de bloc

Primăria Pașcani a reușit să finalizeze procedurile de achiziții pentru activitățile de dezinfecție a scărilor ...