Din Unirea (jud. Alba) şi Cluj-Napoca şi până în Bucureşti, Brăila sau Constanţa, mediul de business a pus pe hârtie câteva idei pentru agendele de lucru ale primarilor care se pregătesc să conducă atât oraşe mari din România, cât şi comune mai mici care pun umărul la dezvoltarea economică la nivel naţional prin afacerile care îşi au aici sediul ♦ ZF a întrebat oameni de afaceri şi manageri din toate colţurile ţării şi a strâns câteva idei care pot sta mai departe la o mai bună organizare, dar şi dezvoltare economică a localităţilor din România şi implicit a mediului de business, care angajează oameni şi plătesc taxe şi impozite locale ♦ De la dezvoltarea de drumuri mai bune, până la a fi o „voce“ în faţa aparatului central, antreprenorii şi executivii au aşteptări tot mai mari de la administraţiile locale. ZF
Cele mai importante măsuri care trebuie să fie incluse pe agenda viitorilor primari:
► Digitalizarea administraţiei locale – să nu mai existe dosarul cu şină şi mersul la ghişeu
► Dezvoltarea infrastructurii locale
► Investiţii mai mari în sănătate şi educaţie
► Atragerea de investiţii industriale, nu doar în IT şi servicii
► Accelerarea dezvoltării învăţământului dual
► Predictibilitate fiscală
► Facilităţi fiscale pentru orice unitate de producţie/procesare, acolo unde există deficit comercial regional
► Plan de urbanism coerent
► Implicarea asistaţilor social în muncile din ferme sau desfiinţarea ajutorului social
► Simplificarea şi scăderea duratei de acordare de autorizaţii de construcţie şi de funcţionare
► Refacerea centrului vechi din Capitală
► Curăţenia stradală mai bună
► Atragerea tinerilor la sate prin acordarea de parcele pe care să le lucreze
► Implementarea reformelor administraţiei locale prevăzute în PNRR
► Implicarea mediului de business în procesul de luare a deciziei
► Crearea unui masterplan în oraşele mari
► Susţinerea investiţiilor în sistemul de irigaţii
► Dezvoltarea de pieţe moderne unde fermierii să-şi vândă mărfurile
► Suprafaţe de teren pentru înfiinţarea de ferme zootehnice
► Promovarea turismului local şi a produselor locale
Continuarea pe Zf.ro