Au apărut primele informaţii privind cauzele producerii accidentului aviatic de sâmbătă, de la Tătăruşi. Procurorii de caz îl vor audia astăzi, oficial, pe supravieţuitorul accidentului aviatic, însă au stat de vorbă cu el şi ieri. Acesta a dezvăluit că imediat după decolare a observat că elicea avionului s-a oprit. Atunci, pilotul avionului a devenit agitat şi a tras de manşă în stânga, bănuind că vrea să încerce să aterizeze pe un petic de pământ care tocmai fusese lucrat. De la decolare şi până la prăbuşire, totul a durat în jur de un minut.
Mihăiţă Nechifor, cel care a supravieţuit accidentului aviatic de sâmbătă, a vorbit ieri cu anchetatorii care investighează cauzele producerii accidentului aviatic de sâmbătă, din comuna Tătăruşi. Acesta le-a spus că a mers la avionul respectiv şi şi i-a dat 100 de lei pilotului, pentru “o plimbare” prin aer. Imediat după ce a luat loc pe scaunul pasagerului, pilotul Traian Ungureanu, în vârstă de 60 de ani, i-a spus pasagerului său “să nu pună mâna pe nimic, şi să nu atingă manşa, în caz de ceva”. Acest avertisment a fost făcut de către pilot deoarece avionul de tip ULM are dublă comandă, adică şi pasagerul are manşă pe partea lui. După ce Nechifor s-a urcat în aparatul de zbor, în momentul în care avionul lua altitudine, pasagerul a observat că elicea avionului s-a oprit, iar pilotul “a început să dea semne de agitaţie”.
De asemenea, avionul ar fi început rapid să piardă din altitudine. Pilotul nu a spus nimic pasagerului în acest timp, însă acesta a observat că avionul se înclină spre stânga, în partea în care se afla pilotul la manşă. Pasagerul şi-a amintit că imediat a observat pământul, apoi iarba, o durere, şi apoi şi-a pierdut cunoştinţa. În acele momente, la sol, câţiva piloţi au dat alarma, sesizând că avionul nu se mai afla în aer. De asemenea, un cioban a observat căderea aparatului de zbor şi a sunat la 112. O ambulanţă care se afla în zonă, pentru cazuri urgente, a pornit spre locul respectiv. Pilotul Traian Ungureanu se afla lângă avionul prăbuşit şi s-a încercat resuscitarea, însă a fost declarat decesul. Pasagerul, Mihăiţă Nechifor, a ajuns la spital cu policontuzii, contuzii craniene şi fractură de bazin. Culmea este că ghinionul pasagerului a constituit norocul altei persoane, care trebuia să se afle în avion. Acesta este Tiberiu Dogaru, fost poliţist în Paşcani.
Acesta a intenţionat să se urce în avionul care ulterior s-a prăbuşit, însă în aparat era deja urcat Mihăiţă Nechifor, care plătise 100 de lei pentru “plimbare”. Autorităţile care cercetează cazul trebuie să răspundă la mai multe întrebări, iar principala dilemă este acum care a fost cauza opririi motorului aparatului de zbor. La “Zilele Rezervaţiei Forestiere Tătăruşi” au participat mai mulţi piloţi cu aparate de zbor private din Iaşi, Neamţ şi Suceava. De asemenea, pilotul decedat, Traian Ungureanu, avea numeroase ore de zbor şi era instructor.