Anul 2025 va fi unul bun din punct de vedere al infrastructurii rutiere, se arată într-o analiză a Asociației Pro Infrastructură. Chiar și în cel mai negru scenariu „cu instabilitate politică, buget de stat găunos și tăieri de investiții”, România are 157 kilometri de autostradă și drum expres care cu siguranță vor fi dați în trafic.
Ads.
Potrivit previziunilor Asociației Pro Infrastructură (API), dacă vremea va fi prielnică, în februarie-martie ar trebui finalizat A7 Buzău-Focșani lot 1 (UMB): 4,6 km, între nodurile Buzău Est și Buzău Nord. Tot cam atunci, tot pe A7, s-ar finaliza și 28,35 km Mizil-Spătaru (Coni-Trace). În aprilie-mai, restul de 12,315 km pe DEx12 Albota-A1 (UMB).
Primăvara se încheie cu restul de 15,35 km din A1 Pitești-Curtea de Argeș (WeBuild). „Chinul Aktor și al nostru sperăm să fie gata în mai-iunie cu A0 Sud între A1 și DN6, 17,965 km. În iunie avem ciotul DEx4 de la Tureni, 4,957 km (Dimex-Con-A)”, precizează API.
„Chiar dacă s-ar adeveri scenariul cel mai negru în țară, UMB tot va livra cel puțin 60,302 km pe A7, adică loturile 2 și 3 ale A7 Focșani-Bacău între Adjud Sud și Bacău Sud, din care Centura Adjud (Domnești-Adjudu Vechi) poate și trebuie să fie deschisă în iunie-iulie, restul (până) la sfârșitul anului. În noiembrie-decembrie așteptăm și A7 Buzău Vest-Buzău Est, 13,9 km (Nurol). Total CERTITUDINI: 157,74 kilometri”, se arată în previziunile API.
Asociația Pro Infrastuctura: „Asul din mânecă îl are tot UMB”
„Întrebarea este câtă capacitate tehnică va avea (în special pe structuri), câți bani are guvernul, cât poate lucra constructorul pe caiet și care vor fi secțiunile unde se va concentra. Lotul 1 Focșani-Bacău are termen contractual septembrie 2025, iar celelalte 5 tronsoane până la Pașcani, noiembrie 2025. Împreună sunt 173,3 km care, în opinia noastră, nu vor fi toți gata în 2025”, scrie API.
Potrivit API, în 2025 sunt șanse mari să fie finalizați fie 49,3 km între Bacău Nord (Săucești) și Roman Nord (Săbăoani), fie 35,6 km între Focșani Nord și Adjud Sud (Domnești), segment extra-dificil cu 4 poduri-monstru pe intervalul Garoafa-Tișița. Nu este exclusă de API nici o combinație între cele două, fiind multe noduri pe traseul Focșani-Pașcani.
„În opinia noastră, varianta optimă pentru cetățeni (oferă mai mulți kilometri, elimină traversarea orașelor Adjud și Roman, dopurile majore de pe traseu), relativ mai ușoară din punct de vedere tehnic și implicit mai sigură ca inaugurare este prima: autostradă continuă între Adjud Sud (Domnești) și Săbăoani (Roman Nord), iar capetele dinspre Focșani, respectiv Pașcani, să fie împinse în 2026” – API.
În 2025, UMB are scadență și pe cei 10,77 kilometri pe DEx6 Galați-Brăila, care pot fi gata în toamnă. „Așadar, în total, sunt ȘANSE MARI ca UMB să livreze încă 49,3 (A7) + 10,77 (DEx6) = 60,07 km SAU 35,6 (A7) + 10,77 (DEx6) = 46,37 km” – API.
Alte estimări ale Asociației Pro Infrastructură pentru 2025:
ȘANSE 50/50 avem pe 25,31 km unde e nevoie de mobilizare serioasă, utilaje și oameni. Ciotul de 4,47 km pe A0 Nord între A2 și DN3 este posibil în decembrie doar dacă se va lucra tot anul, iar restricțiile de mediu pe Lacul Cernica teoretic nu vor permite asta. Pe 8,6 km între DN3 și DN2 chinezii de la CCECC au termen noiembrie 2025. Pot să-l respecte numai dacă va fi presiune din partea autorităților și a vecinului UMB fără de care tronsonul va fi muzeu.
Continuarea pe Ziaruldeiași.ro