Acasă » ECONOMIC » Primul tronson aflat în pregătire din Autostrada A7 spre Moldova va fi scos la licitație în acest an
nomad

Primul tronson aflat în pregătire din Autostrada A7 spre Moldova va fi scos la licitație în acest an

Primul tronson din cele patru ale Autostrăzii A7 care se află acum în etapa de realizare a Proiectului Tehnic va fi scos la licitație de execuție în acest an, a anunțat marți șefa Companiei de Drumuri. Este vorba de tronsonul de la Ploiești la Buzău, urmând ca apoi să fie scoase la licitație și restul tronsoanelor pe ruta Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. La Bacău deja 16 km din A7 sunt în stadiu avansat de construcție, cu șanse bune să fie gata anul următor.

“Autostrada A7 are șase tronsoane, două dintre ele sunt în faza finală a achiziției pentru SF și proiectare – mă refer la cele de la Pașcani la Suceava și Siret. Suntem în stadiu avansat în zona de sud a proiectului, respectiv pe Ploiești – Buzău – Bacău – Pașcani. Primul tronson pe care ne-am propus să-l lansăm în achiziție publică de lucrări la finele anului, sperăm, în funcție de cum decurge și studiul geo, va fi Ploiești – Buzău, în lungime de 65 de kilometri. Analizăm câte loturi vor fi, dacă vor fi două, dacă vor fi trei”, a spus Mariana Ioniță, directorul Companiei de Autostrăzi la un eveniment desfășurat cu Universitatea Tehnică București.
“Până la Pașcani, din datele de trafic ieșite și din analiza multicriterială 2, va fi autostradă. Proiectantul acum desfășoară activitate privind studiul de fezabilitate, proiect tehnic, caietul de sarcini și ne va asista și pe perioada achiziției publice”, a mai spus Ioniță.

“Coloana vertebrală a Moldovei” – drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2

Proiectul despre care vorbim este diferit de Autostrada “Unirii” A8 Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare – pe sectorul A8 Tg. Mureș – Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.
Proiectul A7/DX5 reprezintă practic “coloana vertebrală” a Moldovei – va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație – unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente. Citește mai multe pe Hotnews.ro

G&B beton

About Redactia

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Verificare antispam *

x

Vezi și

Dosar penal pentru un tânăr din Sirețel. A condus o mașină deși nu avea permis și se afla și sub influența alcoolului

În cursul zilei de ieri polițiștii Biroului Rutier Paşcani au depistat, pe raza comunei Sirețel, ...