Tot mai mulți șoferi pasionați aleg să investească în conversia mașinilor vechi în vehicule electrice, o practică ce combină nostalgia pentru designul clasic cu preocuparea pentru mediu.
Acești entuziaști cheltuiesc bani pentru a înlocui motoarele tradiționale pe combustie cu sisteme electrice moderne, crescând astfel eficiența și reducând emisiile de carbon. Deși costurile inițiale pot fi ridicate, conversia oferă o alternativă sustenabilă și inovatoare, păstrând în același timp farmecul vehiculelor vintage.
Ads.
Un român a postat pe Facebook, într-un grup dedicat celor pasionați de mașini, o fotografie cu o Dacia 1300 pusă la încărcat. În textul care însoțește imaginea acesta a dat detalii despre mașină, transformările prin care a trecut și banii care au fost investiți.
„Modelul Dacia 1300 convertit la mașină electrică, având un motor de 40KW și o baterie de 20KWh. A rezultat o putere de 41 CP. Mașina atinge o viteză maximă de 110 km/h într-o singură treaptă. Are o cutie de viteze mecanică, care provine de la o Dacia Papuc diesel.
Mașina a fost omologată la RAR (totul a fost în regulă), ieșind cu o autonomie de 155 km. Conversia a costat €26.000 + TVA”, a scris acesta pe grupul Car spotting.
„Voi n-aveți cum înțelege pasiunea!”
Postarea a strâns zeci de comentarii, unele ironice. Alții felicită inițiativa. „Deci practic după ce prinde ăia 110km/h trebuie sa o bagi la încărcat”. „Tăceți voi, ignoranți ingrați! Voi n-aveți cum înțelege pasiunea!”
„Asta a fost gen „Am 26 mii si nu știu pe ce să-i sparg”.” „Fără supărare, ți-ai bătut joc de un model de mașină clasică..cu banii ăia iți luai o mizerie de „Șpring” care tot atât mergeai cu ea și salvai o Dacie autentică..eu unul nu vad nicio realizare.”
„Asta a trecut RAR, iar eu dacă schimb un bec, îmi iau talonul”. „De ce vi se pare mult? 26k pentru ceva ce în esență e DIY, făcut din pasiune, nu e absolut deloc mult.
Vi se pare puțin range de 155km? La o mașină care cel mai probabil va ieși în weekend la plimbare 20km sau pe la vreo paradă? 150km sunt suficienți pentru o săptămână de navetă zilnică la birou în București. Iarna. În trafic.
Hai, fiți serioși!
Bucurați-vă pentru pasiunea omului și atât. Nu vă place, mergeți mai departe. Aici omul chiar nu a deranjat cu nimic.
Dacă era vorba de o modificare făcută pe genunchi, la vericu în garaj, care n-ar fi trecut în veci RAR-ul, înțeleg să vă simțiți ofensați și puși în pericol în trafic. Dar NU e cazul. Mașina e omologată. E aptă de drum public.
Spor!
PS: congrats pentru proiect!”
„O modalitate bună de cheltuit banii dacă ai o pasiune. Alții cheltuiesc pe țigări, țoale, păcănele etc. Respect!”
Sursa: Ziare.com