Acasă » Administratie » Zeci de suflete stau cu frică să nu li se dărâme casa. Conducerea Primăriei Pașcani, nepăsătoare. Problema ajunge în instanță

Zeci de suflete stau cu frică să nu li se dărâme casa. Conducerea Primăriei Pașcani, nepăsătoare. Problema ajunge în instanță

Problemele de ordin public continuă la Pașcani, din păcate sub privirile nepăsătoare ale actualei conduceri din primărie. Zeci de familii se roagă de autorități să intervină, să-i sprijine, însă până în prezent s-au ales numai cu promisiuni atât din partea primarului Marius Pintilie cât și a viceprimarului Cristian Rățoi.

Situația din suburbia Lunca Pașcani este una nefastă pentru mai bine de 80 de persoane. De când s-au reluat lucrările la Barajul HidroEnergetic Lunca Pașcani foarte multe utilaje grele, cu tonaj poate și depășit, tranzitează strada principală. Problema este că, spun cetățenii din Lunca, trepidațiile duc la destabilizarea caselor, formându-se deja crăpături îngrijorătoare la pereți sau chiar temelii.

FOTO:

Oamenii sunt disperați și au cerut în repetate rânduri sprijin din partea autorităților locale. Primarul, viceprimarul au venit, au făcut promisiuni și au plecat. Au trecut câteva luni și problemele sunt aceleași. Situația este mai mult decât strigătoare la cer.

„De când s-a reluat construcția hidrocentralei de la Lunca e imposibil să mai stai în casă sau să locuiești acolo în orice fel. Camioanele de mare tonaj trec fără probleme și cu ce viteză vor ei iar casele oamenilor vibrează de zici că e cutremur. Trec noaptea înainte – înapoi cam la intervale de 10 minute, zici că ești în zona seismică a Japoniei”, ne-a transmis un cetățean din Lunca, pe nume Petru Bran.

„Am avut întâlniri cu primar/viceprimar și nimic. A postat pe TikTok (primarul Marius Pintilie – n.r.) la un moment dat un video cum că nu poate face nimic, investiția e prea importantă și oamenii mai pe românește „s-o ia în brațe și să accepte”.

Pe lângă faptul că nu se poate dormi în case încet, încet, totul se crapă. Când trec 60 de tone unul după altul pe plăcile alea de beton poți să ai ce fundație ai avea. Tot se crapă! La noi s-a rupt placa de beton de la parter + terasa ruptă și sărită gresia peste tot. Să nu mai zic de trotuare care s-au lăsat cu totul și aruncă pavelele în sus.

La cei cu case din chirpici nici nu mai ai ce zice că e jale. Poliția nu face nimic în privința asta, să pună o limită de viteză și să și vină cineva să stea să supravegheze”, a mai transmis pentru Jurnalul Regional cetățeanul din Lunca.

Problema ajunge în instanță

Oamenii din zonă spun că nu se vor opri aici, nu pot sta nepăsători ca cei din primărie la o asemenea problemă și că au apelat la o casă de avocatură din capitală. Sunt disperați și le este frică de o tragedie.

„Suntem în discuții cu o casă de avocatură din București și urmează să deschidem un proces colectiv. Există text în lege care obligă autoritățile să rezolve problema și anume:

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 69 din 28 iunie 2007
„Art. 71. – (1) Sunt interzise accesul şi deplasarea vehiculelor cu tracţiune animală, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole şi forestiere, a animalelor de povară, de tracţiune sau de călărie, precum şi a animalelor izolate sau în turmă pe drumurile naţionale, în municipii şi pe drumurile la începutul cărora există indicatoare de interzicere a accesului.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să amenajeze, cu acordul administratorului drumului public şi avizul poliţiei rutiere, drumuri laterale, căi de acces către aceste drumuri, precum şi locuri de traversare a drumurilor publice destinate circulaţiei animalelor şi vehiculelor prevăzute la alin. (1), semnalizate corespunzător.”, a mai spus Petru Bran.

Primăria stă bine cu teoriile dar dezastruos de prost cu practica

Problema celor de la Lunca Pașcani a fost discutată de mai multe ori în ședințele de Consiliu Local sau dacă nu în cele de Comisie de Circulație. Toți au venit cu soluții, de la indicatoare cu limitatoare de viteză sau tonaj până la devierea traficului. Însă, ca de obicei, s-au împotmolit în acte.

Contactat telefonic pe această problemă, viceprimarul Cristian Rățoi, președintele Comisiei de Circulație a recunoscut că este o problemă reală cu traficul din Lunca dar că de fapt primarul ar trebui de acum să se ocupe.

„Este adevărat ce spuneți, am fost și am discutat cu ei la fața locului. Am invitat atunci și primarul Marius Pintilie să meargă să discutăm împreună. Am propus să vină și reprezentanții societății Hidroelectrica. Am găsit soluții, am discutat și despre un traseu și a rămas ca primarul să facă documentații în acest sens.

Am discutat și în Comisia de Ciruclație să amplasăm limitatoare în zonă. Rămâsese ca cei de la Serviciul de Gospodărie Comunală să le pună. Primarul are în subordine serviciul, nu știu de ce nu s-au pus până acum.

Atunci, când s-a analizat problema de la Lunca s-a făcut greșit documentația și a fost trimisă la Iași, la Serviciul de Circulație. Ei au respins iar mai apoi a venit proiectantul și am rediscutat. A rămas să ne trimită o nouă schiță. Practic schița din documentație era greșită.

Așteptăm! Serviciul de Gospodărie ar trebui să se ocupe de indicatoare, semnalizări, etc. Trebuia pus până acum. Mai trebuia apoi ca poliția locală sau națională să îi amendeze pe cei care nu respectă indicatoarele”, a fost punctul de vedere pe subiect al viceprimarului Cristian Rățoi.

Acesta din urmă a revenit cu un apel telefonic precizând că se lucrează la documentație, la schiță, și că va trimite la aprobare. Rățoi speră ca până la sfârșitul anului să se rezolve problema.

Precizăm faptul că am încercat să luăm un punct de vedere pe această problemă extrem de importantă și de la primarul Marius Pintilie. Însă edilul șef nu a răspuns la apelurile noastre telefonice.

About Catalin MIHAILA

Jurnalist Redactor - șef

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Verificare antispam *

x

Vezi și

S.C. CLP ECOSERV S.R.L. Pașcani angajează auditor intern cu program part-time

S.C. CLP ECOSERV S.R.L., anunță public dorința de extindere a echipei prin angajarea unui Auditor ...