Max, noua platformă de streaming lansată marți și în România pentru a înlocui HBO Max, vine cu un design îmbunătățit, o noutate majoră și o ofertă de abonament cu 3 pachete diferite.
Warner Bros. Discovery, conglomeratul american al divertismentului care deține platforma de streaming HBO Max, a anunțat în luna martie că aceasta va fi înlocuită începând cu data de 21 mai cu noua platformă Max și într-o serie de țări europene, inclusiv România.
Max a fost lansată în Statele Unite în luna mai a anului trecut după fuziunea dintre companiile Warner Bros. și Discovery pentru a forma noul conglomerat Warner Bros. Discovery. Max a fost lansată pentru a unifica platformele de streaming pe cele două companii le dețineau, HBO Max, respectiv Discovery+.
Însă în cazul piețelor din Europa lansarea Max a fost amânată, cel mai probabil pentru a nu produce confuzii în rândul clienților în condițiile în care HBO Max fusese lansat pe multe piețe europene abia în 2022, înlocuind atunci vechiul HBO Go. Cu alte cuvinte, lansarea Max ar fi venit cu a doua schimbare de nume a platformei de streaming în tot atâția ani pentru numeroși clienți europeni.
Warner Bros. Discovery estima într-un comunicat remis pe 21 martie, când a anunțat lansarea noii platforme în Europa, că numărul de filme, seriale și alte producții va crește mai mult decât dublu comparativ cu cel disponibil pe HBO Max.
Ca atare, Max vine cu o platformă cu un design mai „aerisit”, care să facă mai ușoară găsirea conținutului potrivit pentru abonații săi. Tot în aceeași idee, odată cu tranziția de la HBO Max la Max, care s-a făcut automat marți pentru toți clienții, au fost transferate și preferințele și istoricul de vizionare al lor.
Unii clienți existenți ai HBO Max care folosesc aplicația pentru dispozitive mobile vor fi nevoiți însă să și-o actualizeze pentru a fi compatibilă cu noua platformă.
Max vine cu o nouă prezentare pentru filmele și serialele pe care le are în portofoliu
La fel ca pe acum defunctul HBO Max, și de altfel pe toate platformele de streaming disponibile pe piața de la noi, producțiile sunt împărțite pe diferite categorii de sugestii. „Cele mai populare” și „Recomandate pentru tine” nu vor surprinde pe nimeni.
Nici faptul că Max marchează într-o rubrică dedicată lor filmele de tip „Blockbuster” pe homepage nu reprezintă vreo surpriză având în vedere că are în portofoliul său filmele produse de Warner Bros., studioul din spatele unora dintre cele mai mari filme produse la Hollywood.
Ca o paranteză, cei de la Warner Bros. au rezervat lansarea în streaming a filmului Dune: Part Two a regizorului canadian Dennis Vileneuve pentru a coincide cu lansarea noii platforme Max.
Max vine și cu o rubrică „Urmărește pe nerăsuflate” pentru miniseriile sau serialele sale cu număr limitat de episoade, adică producțiile pe care le consideră potrivit pentru „bingewatching”. „Urmărește cu toată familia” marchează distinct filmele și serialele potrivite pentru toate vârstele.
Tot separat sunt marcate și francize ca Harry Potter, producțiile cu supereroi ale DC, „Saga” precum The Hunger Games sau The Dark Knight, serialele de comedie, producțiile originale ale Discovery și emisiunile de tip reality show.
Filmele de festival au la rândul lor o rubrică distinctă pe homepage iar la finalul fiecărei pagini producțiile pot fi răsfoite pe genul din care fac parte. La pagina dedicată serialelor regăsim categorii ca „Seriale apreciate de critici” (capitol la care Max stă probabil cel mai bine dintre toate platformele disponibile pe piață), „Bazate pe o poveste reală”, „Infracțiuni celebre”, „Vezi episod după episod” (unde se află unele dintre cele mai populare serii ale sale), „Lumi supranaturale”, „Înalta societate”, „Lumea din jurul nostru” (cu documentare), „Minți criminale geniale” sau „Comori ascunse” (cu producții apreciate de critici, dar ceva mai puțin cunoscute publicului larg).
Având în vedere fuziunea Warner Bros. cu Discovery, Max vine și cu o selecție largă de emisiuni de tip reality show (marcate în categoria „Hai să vorbim despre dragoste”), emisiuni de gătit („În bucătărie”) și unele de tip „home improvement” („Case și renovări”).
Situația este asemănătoare și la pagina de „Filme”, unde lungmetrajele produse în Europa au o rubrică distinctă, la fel ca cele filmate în România.
Chiar dacă Netflix s-a remarcat în ultimii ani printr-o campanie agresivă de a cumpăra drepturile de difuzare ale unora dintre cele mai populare filme românești la box office-ul autohton, nici selecția Max nu este de neglijat (multe dintre titluri sunt în limba engleză, foarte probabil pentru a fi înțelese de publicul internațional).
Mai multe pe hotnews.ro