Acasă » ECONOMIC » Afaceri » „Regele asfaltului” se îndreaptă cu viteză spre afaceri de 2 miliarde de euro în România. Companiile deținute de Dorinel Umbrărescu și-au majorat puternic rezultatele, anul trecut
pmp

„Regele asfaltului” se îndreaptă cu viteză spre afaceri de 2 miliarde de euro în România. Companiile deținute de Dorinel Umbrărescu și-au majorat puternic rezultatele, anul trecut

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, cunoscut drept „regele asfaltului”, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de peste 8,7 miliarde de lei și în acest ritm cel mai probabil antreprenorul român va depăși afaceri de 2 miliarde de euro în acest an, arată datele analizate de Economedia. Constructorul moldovean lucrează pe circa 400 de kilometri de autostradă și drum expres din România, iar contractele cu CNAIR se ridică la circa 5 miliarde de euro, conform calculelor Economedia.

Antreprenorul Dorinel Umbrărescu deține trei mari firme, respectiv Spedition UMB, SA&PE Construct și Tehnostrade. Aceste companii au cumulat anul trecut afaceri de 8,7 miliarde lei, în creștere cu 60% față de afacerile cumulate în anul precedent (5,43 miliarde lei).

Cele mai mari afaceri au fost raportate de Spedition UMB, de 3,13 miliarde lei, în creștere cu 46%, de la 2,13 miliarde lei în 2022. Compania a raportat anul trecut un profit net de 49,5 milioane de lei, în scădere cu 65% față de anul precedent, respectiv 137,8 milioane lei în 2022. Numărul de angajați a crescut la 56 (creștere de 20%), de la 46 în 2022.

Tehnostrade a raportat afaceri de 2,8 miliarde lei în 2023, în creștere cu 65% de la 1,7 miliarde lei în 2022. Profitul companiei a fost de 345,6 milioane lei anul trecut, în creștere cu 133% de la 147,9 milioane lei anul precedent, iar numărul de angajați a crescut cu 39%, de la 3.423 în 2022 la 4.769 în 2023.

În ceea ce privește SA&PE Construct, afacerile au crescut cu 76%, la 2,8 miliarde lei, de la 1,6 miliarde lei în 2022. Profitul a ajuns la 68,8 milioane de lei, de la 12,9 milioane lei în 2022, după o creștere de 424%, iar numărul de angajați a rămas constant la 3.

Contractele pe care constructorul Umbrărescu le are în derulare cu Compania de Drumuri se ridică la 24,5 miliarde lei, deci aproape 5 miliarde de euro, conform calculelor Economedia. Companiile lui Umbrărescu are în execuție în prezent circa 400 de kilometri de autostradă și drum expres.

Contractele pe care CNAIR le derulează cu Umbrărescu:

  • Autostrada Lugoj – Deva, lotul 2 Margina – Holdea (9 km, din care 2 km cu tuneluri) – 1,8 miliarde lei
  • Autostrada Transilvania, lotul Mihăești – Zimbor (30 km) – 1,6 miliarde lei
  • Autostrada Transilvania, lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) – 836 milioane lei
  • Autostrada București Nord A0, Lotul 4 (4,5 km) – 312 milioane lei
  • Drum Expres Craiova – Pitești, lot 4 (32 km) – 617 milioane lei
  • Drum Expres Brăila – Galați (12 km) – 371 milioane lei
  • Autostrada Modovei A7, Lotul 1 Buzău – Focșani (4,6 km) – 689 milioane lei
  • Autostrada Modovei A7, Lotul 2 Buzău – Focșani (30,8 km) – 1,3 miliarde lei
  • Autostrada Modovei A7, Lotul 3 Buzău – Focșani (36,1 km) – 1,4 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 4 Buzău – Focșani (10,94 km) – 760 milioane lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Focșani – Bacău (36 km) – 2,66 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Focșani – Bacău (39 km) – 2,8 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Focșani – Bacău (22 km) – 1,7 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Bacău – Pașcani (30 km) – 1,8 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Bacău – Pașcani (19 km) – 1,4 miliarde lei
  • Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Bacău – Pașcani (29 km) – 1,7 miliarde lei
  • Centura Galați (30 km) – 705 milioane lei – contract blocat momentan după ce UMB a solicitat rezilierea amiabilă datorită costurilor subestimate, dar CNAIR a refuzat
  • Podul peste Siret Cosmești – 185 milioane lei – lucrările nu au început încă, deși contractul a fost semnat în aprilie 2022
  • Autostrada Unirii, A8 Lotul 3 A8 Leghin – Târgu Neamț (30 km)– 1,56 miliarde lei
  • Centura Timișoara Sud, rest de executat – 383,84 milioane de lei, fără TVA

Anul trecut, UMB a finalizat proiecte precum:

  • Autostrada București Nord A0, lotul 2 (19 km) – 831 milioane lei
  • Drum Expres Craiova – Pitești, lot 3 (32 km) – 780 milioane lei (suplimentare de 110 milioane lei)

Datele financiare din acest articol au fost consultate pe platforma Termene.ro.

Sursa: Econmedia.ro

About Redacția

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Verificare antispam *

x

Vezi și

Pământul se clatină și zilele devin mai lungi, iar oamenii sunt de vină, conform noului studiu

Pământul se clatină, iar zilele devin mai lungi. Noi studii, care au utilizat inteligența artificială ...