Acasă » EVENIMENT » Se dă lege pentru posesorii auto. Decizia care impune o nouă limită în România
pmp

Se dă lege pentru posesorii auto. Decizia care impune o nouă limită în România

O nouă măsură vizează polițele RCA din România. Aceasta vizează creșterea exagerată a costurilor de reparație. Despre ce este vorba mai exact?

O nouă plafonare privind polițele RCA

Social-democrații susțin introducerea unui preț de referință pentru reparațiile auto decontate prin polița de Asigurare de Răspundere Civilă Auto (RCA), în încercarea de a plafona tarifele maximale per ora de manoperă ale service-urilor auto.

Această măsură are scopul de a preveni creșterea exagerată a costurilor de reparație care duc la majorarea primelor de asigurare pentru clienți.

Potrivit unui comunicat al PSD, inițiativa vine ca răspuns la practica unor furnizori de servicii auto care taxează excesiv reparațiile decontate de asiguratori, impactul negativ fiind resimțit direct de românii care plătesc polițele RCA. Astfel, se dorește protejarea clienților vulnerabili de creșterile speculative ale prețurilor.

Consiliul Concurenței și COTAR, poziții contrastante

Modificările legislative propuse de PSD sunt susținute de Consiliul Concurenței, care a subliniat necesitatea unei reglementări a tarifelor de reparații auto pentru a echilibra piața.

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a afirmat că există deja o referențiere orientativă pentru tariful maxim RCA și că este necesară și o referență similară pentru costurile de reparație.

„Avem propuneri pentru îmbunătățirea legislației pe RCA. Cea mai importantă dintre propuneri este de a introduce o referenţiere și pe zona de costuri.

Noi acum avem o referenţiere, deci un preţ orientativ, dacă vreţi, recomandat, asta înseamnă o referinţă cam cât ar trebui să fie preţul”, a declarat Bogdan Chirițoiu.

Pe de altă parte, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) se opune măsurii, considerând-o abuzivă. COTAR argumentează că manopera plătită de asiguratori către service-urile auto reprezintă sub 5% din primele brute subscrise și încasate de asiguratori.

Totuși, datele furnizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) arată că plata daunelor este principala cheltuială a firmelor de asigurare, cu o rată a daunei de 74,4% în primele nouă luni din 2023 și de aproape 80% în 2022.

Impactul asupra Pieței Asigurărilor

Social-democrații argumentează că reglementarea tarifelor este esențială într-o piață în care service-urile auto pot crește speculativ prețurile reparațiilor, știind că acestea vor fi decontate de asiguratori.

Creșterea costurilor de reparații determină în final scumpirea polițelor RCA, afectând financiar consumatorii.

În contextul acestei tendințe, mulți clienți preferă să utilizeze polițele CASCO pentru reparații, chiar dacă dețin și RCA, deoarece valoarea de reîntregire a poliței CASCO poate fi mai mică decât majorarea RCA.

De exemplu, în cazurile de daune fără vinovat identificat, pierderea unei clase bonus poate duce la dublarea sumei RCA pentru anul următor, ceea ce face polița CASCO o opțiune mai rentabilă pentru păgubiți.

Inițiativa de plafonare a tarifelor de reparații auto prin RCA urmărește să protejeze cei 10 milioane de consumatori de asigurări din România de suprataxările speculative și să asigure un echilibru mai just în piața asigurărilor.

Sursa: Capital.ro

About Redacția

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Verificare antispam *

x

Vezi și

Conferință de presă PRO România Pașcani. Analiză și concluzii după alegerile locale

Astăzi, reprezentanții PRO România Pașcani au susținut o conferință de presă, așa după cum obișnuiesc ...