S-au înregistrat progrese semnificative în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, odată cu depunerea ofertelor de către două asocieri de constructori români și un constructor italian pentru contractul de construcție a primilor 33 de kilometri ai Autostrăzii Pașcani – Suceava. Valoarea acestui contract se ridică la 3,88 miliarde lei, fără TVA, fiind finanțat prin Programul de Transport (PT).
Ads.
Conform proiectului, ofertantul selectat va avea la dispoziție o perioadă de 30 de luni pentru a finaliza lucrările, dintre care 6 luni sunt alocate pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Autostrada nu reprezintă doar o îmbunătățire a conectivității între regiunile istorice ale Moldovei, ci și o oportunitate de dezvoltare economică și socială pentru comunitățile locale.
Conform specificațiilor contractuale, pe traseul autostrăzii vor fi realizate importante lucrări de infrastructură, inclusiv două viaducte – unul cu o lungime de 1.049,80 m, ce va traversa DJ208 și CF517, și altul de 604,60 m pe Râul Ruja. De asemenea, va fi construit un pasaj peste pârâul Pulpa, cu o lungime de 868 m, alături de patru parcări de scurtă durată și două spații de servicii.
Un aspect esențial al acestui proiect este nodul rutier Tătăruși – Heci, care va realiza intersecția cu DJ 208F, precum și nodurile rutiere Dolhasca și Roșcani, ce vor asigura accesibilitate optimă. În plus, spațiile de servicii și parcările de scurtă durată vor fi dotate cu infrastructura necesară pentru construirea a minimum 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice, un pas în direcția sustenabilității și a promovării mobilității ecologice.